vineri, 25 august 2017

Ceas cu reglaj manual al orei si datei, alarma si termometru cu higrometru si afisaj multiplexat cu 4 cifre led (3)

   Ceasul prezentat in articolul precedent a fost imbunatatit, la recomandarea lui Mihai Brandusoiu, care l-a realizat si el. Nu am mai modificat nimic in schema, ci ca mod de functionare.
   Mihai, a realizat ceasul in forma definitiva, sa zic asa, nu doar pe breadboard ca mine:
   In versiunea de acum, daca se intra in meniul de reglare, dar nu se regleaza ora sau data, ceasul nu memoreaza nimic is nu se pierd secundele (deoarece ele erau resetate la zero) si i s-a implementat partea de a vedea la cat e programata alarma, pana acum trebuia intrat in meniul de reglaj.
  Schema este aceeasi:
   Ceasul prezinta, ca si pana acum ora cu secunde animate (in dreapta se aprinde punctul daca e alarma activa), apoi data, anul, temperatura si umiditatea.
   Daca se apasa pe butonul + dupa ce se inica umiditatea retiva a aerului apare ora alarmei cu aprindere intermitenta, pentru a fi usor de identificat. Dupa 3 secunde se revine la functionare normala. 
   Daca se apasa butnul ADJUST se intra, ca si la versiunea anteriora de ceas, la reglaj ora, minute, an, luna, zi, activre sau dezactivare alarma, reglaj ora si minut alarma daca alarma e activata. 
   Daca in timpul alarma este in functiune se apasa butonul +, aceasta inceteaza pana in ziua urmatoare.
   Am facut 2 filmulete, in care se vede modul de functionare si reglaj, cand se foloseste sketch-ul multiplexedclock4_6.ino:
18.09.2017
    La solicitarea lui Florin Bargaouanu, care a realizat si el acest ceas, utilizand un senzor DHT22 (care e mai precis decat DHT11), am modificat sketch-ul, care devine multiplexedclock4_6rev1.ino.
Modificare costa in aceea de a afisa mai rar data si anul, in acest cad afioseaza de 6 ori ceas-temperatura-umiditate, apoi ceas-data-an-temperatura-umiditate. E ceva similar cu ce imi zisese Vlad sa faca noaptea, sa afiseze fara data.
   Am facut si postat filmuletul ceas cu reglaj manual, data, alarma, termometru si higrometru (7), care arata mai bine cum se prezinta informatiile pe ecran.

11 comentarii:

  1. Buna seara.
    Configuratia pinilor se poate schimba? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur, ca de aia e Arduino, doar ca cei 4 pini pentru camanda catozilor (anozilor) comuni trebuie sa fie cu control PWM (marcati pe placa cu semnul ~)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. ce inseamna figuri ?
      ai vazut ca poti modifica pt afisaje cu catod sau anod comun ?

      Ștergere
    2. Am vazut si am modificat pt catod comun,am schimbat pinii de catod comun exact dupa cum erau dati,dar restul au fost modificati ca imi era mai la indemana.pe ce adresa as putea trimite poze si filmulet.Mentionez ca iam facut carcasa din placaj :-D

      Ștergere
    3. pe mailul care e pus la "despre mine": nicu.florica@gmail.com

      Ștergere
  3. Bună ziua, respect ptr postările pe care le faceți, explicate foarte bine. Am realizat un astfel de ceas și la-m adaptat ptr tuburi VFD. MULȚUMESC.
    O rugăminte, dacă se poate, un ceas ptr tuburi Nixe cu multiplexare, K155 integrat rusesc, patru tranzistori și 4 tuburi cu arduino. Mulțumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. va salut.. nu imi e deloc clar ce doriti... "K155 integrat rusesc" = ??? poate va ajuta articolul http://nicuflorica.blogspot.com/2021/10/ceas-ntp-cu-date-meteo-de-la-senzor.html si sursa mea de inspiratie

      Ștergere
  4. SN74141N chivalent lui K155id1. Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere