joi, 14 ianuarie 2016

Benzi de leduri multicolore cu control independent pentru fiecare led

   In ultimul timp se gasesc la preturi acceptabile benzi de leduri multicolore cu control independent pentru fiecare din leduri, adica fiecare led multicolor este comandat de un integrat (gen registru de deplasare).
   In articolul Difference between WS2801, WS2811 and WS2812 se prezinta foarte bine diferenta intre benzile de leduri multicolore contorlate de WS2801 si WS2812 (care are in interiorul ledului circuitul de control WS2811).
   In imaginea urmatoare se vede diferenta, in sensul ca banda cu WS2812 are 60 leduri multicolore pe o lungime de 1m, iar cea cu WS2801 are 32 leduri multicolore pe o lungime de 1m.
   In imaginea de mai jos se vede un led multicolor 5050 si un led WS2812:
   Diferenta este si in modul de comanda al circuitelor de comanda:
   Pentru teste, am avut 3 leduri multicolore controlate de WS2801, primite de la ARelectronics. Le-am conectat in cascada si le-am comandat cu libraria Adafruit-WS2801-Library, dupa ce m-am documentat din articolul https://learn.adafruit.com/12mm-led-pixels, iar schema de conectare la placa Arduino este, in mod uzual:
   Eu am avut doar 3 leduri multicolore, asa ca am alimentat din mufa USB a calculatorului.
   Pentru comanda, am folosit exemplul numit "strandtest" pe care l-am modificat pentru 3 leduri multicolore si am adaugat niste "cazuri particulare", cum e tricolorul Romaniei:
   Sketch-ul folosit se numeste ws2801_3leds_2m4a.ino !
 
 
 
 
dupa cum se vede si filmuletele:
   Ulterior, am achizitionat o banda de leduri multicolore WS2812 in lungime de 1m de pe www.banggood.com.
   Pentru ea, am folosit libraria Neopixel. Modul de conectare a impus un alimentator separat, deoarece consumul benzii cu 60 de leduri multicolore este destul de mare.
   La testele initiale am folosit exemplu "stantest" al librariei Neopixel..
apoi am modificat sketch-ul, care devine ws2812B_test.ino
   Cand testam sketch-uri, schema a fost ca cea din articolul Difference between WS2801, WS2811 and WS2812
iar cand l-am folosit independent
   Eu nu am folosit rezistenta inseriata cu pinul de comanda cand am incarcat sketch-uri.
   Cateva exemple de combinatii de culori si variatii de intensitate realizate cu sketch-ul meu ws2812B_test.ino, in poze se vede si consumul (in amperi):
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
si cateva filmulete:

2 comentarii: