luni, 25 mai 2015

Afisare pe 4 cifre LED din 7 segmente controlate de MAX7219 (2)

   Fata de articolul precedent unde am folosit un modul de ceas de timp real (RTC) cu DS3231 (dar merge fara modificari in sketch si "clasicul" DS1307), acum am scos senzorul de temperatura si umiditate DHT22 (AM3202) si o sa ma folosesc de temperatura oferita de DS3231.
   Schema se simplifica mult:
   Aflarea temperaturii integratului DS3231, pe care am folosit-o si in articolul Ceas de timp real cu DS3231 si ... Arduino, se face dupa informatiile gasite in articolul de la http://www.goodliffe.org.uk/arduino/rtc_ds3231.php.
   Sketch-ul folosit de mine se gaseste la https://github.com/tehniq3 !!!
   Cateva imagini cu montajul:
 
 
 
   In filmuletul DS3231 ca ceas reglabil si termometru pe afisaj led cu 4 cifre din 7 segmente controlate de MAX7219 se observa mai bine modul de functionare (prezentare temperatura si ceas, la apasare scurta pe butonul central al encoderului este aratata data, iar la o apasare lunga se pot regla atat ora cat si data, prin apasari consecutive si rotire stanga/dreapta):

Un comentariu:

  1. la ora asta, 3 lucruri:
    - mai am mute f'o 12 zile, şi turbez încetişor că nu pot sufla nimic pe facebook!
    - mi-a intrat în cap să fac un voltampermetru cu versiunea asta de afişaj, gen: xxxUxxxA, cu U şi A fixe, şi restul în funcţie de ce măsoară. deocamdată vreau să-mi dau seama singur cum aprind dotul! restul ai făcut deja, mură-n gură, s-ar putea nici să nu fie nevoie să schimb valorile din divizoare! :P
    - Christos A Înviat! :D

    RăspundețiȘtergere