vineri, 9 mai 2014

Jocuri de lumini cu integrate CMOS

   Acum multi ani, adica prin '95, mi-a fost publicata in revista Tehnium nr. 1/95 o schema de joc de lumini (lumini dinamice) cu 4 canale, care schimba automat schema de jocuri sau se alegea o varianta de umplere/golire, manual se schimba sensul de deplasare (stanga sau dreapta). Schema, care folosea 4 integrate CMOS, era derivata dintr-un doar cu 2 integrate CMOS, aparuta in Almanahul Tehnium din '90.
   Mai multe detalii gasiti in articolul de la http://www.tehnic.go.ro/joc.htm, dar schema la care fac referire este:
   Am simplificat si adaptat acum acea schema, pentru a elimina niste stari (toate LED-urile stinse sau toate aprinse), rezultandu-mi:
 
   Am facut niste filmulte cu modul in care se "comporta" montajul:
   Am mai facut o poza montajului, cu fundal schema din Almanahul tehnium '90:

4 comentarii:

  1. Salut. Ma numesc Trifoi si intrebarea mea este daca ai cumva o schema cu lumini dinamice asemanator cu aceasta dar cu mai multe canale(24 sau mai multe) Schimbarea de jocuri daca se poate sa functioneze manual sau automat. Am cumparat de pe ebay ceva chinezesc cu 10 canale dar este slabut(cuNE555 si CD4017) Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, uitasem. email: nelutrifoi@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. cu 8 canale: http://www.niqro.3x.ro/joc2/joc2.htm

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai este actual link-ul dinainte, acum este: http://www.arduinotehniq.com/old/joc2/joc2.htm

      Ștergere