duminică, 16 martie 2014

Controlul unor fisiere din calculator cu Arduino

   Cautand informatii pentru a putea controla fisiere din calculator cu Arduino, am gasit numele unui program numit Gobetwino... 
   Am dat de niste articole, inclusiv la Arduino pe site, deci va recomand studierea urmatoarelor:
Using Gobetwino to Control Windows through Arduino
Gobetwino: Arduino talking to Excel
Fun with Gobetwino
Get real-time data directly into your DNN portal!
- manual de utilizare Gobetwino 0.5
   Pentru moment ma intereseaza deschiderea unor filmulete cand apas niste butoane, asa pentru asta am facut teste, dupa cum se vede in filmuletele:
Gobetwino & Arduino (1)
Gobetwino & Arduino (2)
Gobetwino & Arduino (3)
   Prima data trebuie sa vedem pe ce port se conecteaza placa Arduino (asta daca mutam Arduino pe mai multe calculatoate, cum fac eu):
   Deschidem programul Gobetwino manual sau automat (pus shortcut in Startup):
   Punem calea pentru comenzi, in cazul meu doua (FILM si FILM2):
   Putem modifica si portul folosit de program (trebuie sa fie acelasi cu cel folosit de Arduino)
   Am apasat pe butonul (tasta) care deschide cel de-al doilea film:
apoi pe butonul (tasta) care deschide primul film:
iar pe fereastra programului am comenzile primite si ce a executat el...
   Cele 2 butoane fara retinere (taste) sunt conectate la D2, respectiv D3 catre masa...
   Sketch-ul folosit de mine:
/*
 http://electronics.divinechildhighschool.org/Home/Arduino-Lessons/using-gobetwino-to-control-windows-through-arduino
 http://nicuflorica.blogspot.ro/2014/03/controlul-unor-fisiere-din-calculator.html 

 Reads a digital input on pin 2 or 3, prints the result to the serial monitor to control Gobetwino 
 This example code is in the public domain.
 */

int pushButton = 2;  // a pushbutton is attached digital pin2
int pushButton2 = 3; // a pushbutton is attached digital pin3

// the setup routine runs once when you press reset:
void setup() {
 // initialize serial communication at 9600 bits per second:
  Serial.begin(9600);
// make the pushbutton's pins an inputs:
  pinMode(pushButton, INPUT);
  pinMode(pushButton2, INPUT);

// pushbuttons are put in HIGH sofware  
digitalWrite(pushButton, HIGH);
digitalWrite(pushButton2, HIGH);
}

// the loop routine runs over and over again forever:
void loop() {
// pushbuttons are put in HIGH sofware  
digitalWrite(pushButton, HIGH);
digitalWrite(pushButton2, HIGH);
  // read the input pin:
  if (digitalRead(pushButton) == LOW)  
  {
  Serial.print("#S|FILM|[");
   Serial.println("]#");
   delay(10000);
//  Serial.println("---------------");
  }

if (digitalRead(pushButton2) == LOW)  
  {
  Serial.print("#S|FILM2|[");
   Serial.println("]#");
   delay(10000);
//  Serial.println("---------------");
  }

  delay(1000);        // delay in between reads for stability
}

4 comentarii:

  1. Mie nu imi merge acest motaj. va trebui sa scriu ceva in randul cmd.lin.arg.?

    RăspundețiȘtergere
  2. daca dai dublu click pe un fisier video, cel scris in fereastra se deschide direct sau intreaba cu ce sa-l deschizi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma refeream la arduino. Cand apas butonul montat pe placa arduino filmul nu se deschide.

    RăspundețiȘtergere
  4. eu te intreb ceva.. cand dai click pe acel fisier scris in fereastra de la Gobetwino, cum am facut eu, se deschide direct sau ite intreaba ceva? programul ala asta face, da "dublu click" pe fisier..

    RăspundețiȘtergere