luni, 26 august 2013

Senzorul de curent ACS712 (II)

    In prima parte am facut o prezentare succinta a acestui senzor, de aceea acum o sa mai subliniez niste avantaje, mentionate si anterior, cadere de tensiune mult mai mica decat pe un sunt si, de asemenea, putere disipata mult mai mica.
    Valorile caderii de tensiune si puteri disipate pe sunt mai mari de peste 8 ori fata de cele pe senzorul ACS712:
    Un alt avantaj mare al senzorului ACS712 este ca este "bidirectional", adica cand prin circuit nu este curent, pe iesire se gaseste jumatatea tensiunii de alimentare; cand se aliemnteaza la 5V, cum este cazul cuplarii la intrarea analogica a unui microcontroler, pe iesire sunt 2,5V. Pentru senzorul ACS712-20A (pentru curent de +20A) tensiunea de iesire variaza intre 0,5V si 4,5V, deci nu apar probleme la inversarea sensului curentului si pe intrarea analogica nu apar tensiuni negative, care-i pot fi fatale...
   Teoretic, daca la intrare am 0V, atunci ar corespunde la -25A in circuit, respectiv la 5V sa fie +25A. Aceste valori ne ajuta si la testarea programelor microcontrolerului, cum am facut eu cu un ATmega328P-PU ca Arduino pe o placuta independenta.
    Mult mai bine se poate intelege ce am scris, daca vizionati filmuletul panel indicator for DC voltage, current and temperature (I)

miercuri, 28.aug.2013
    In articolul Current sensor with Arduino de pe lucadentella.it se gasesc informatii pentru a conecta senzorul ACS712-5B si un sketch minimal...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu