luni, 18 martie 2013

Placa de verificare integrat AN6884, optocuplor PC817 si LED-uri

    Dupa ce am achizitionat 2 integrate AN6884 de la MIVAROM, am constatat ca sunt inscriptionate diferit, asa ca m-am gandit sa-mi fac o placuta de testare.

    Deoarece integratul are o capsula SIL cu 9 pini (9 pini in linie), am folosit 2 socluri DIL unul de 14 pini si unul de 8 pini lipite, deoarece baretele mama (folosite la Arduino) nu asigurau un contact bun.



   Schema este pe care am realizat-o este cea din datasheet si pe care am mai prezentat-o in articolul VU-metru stereo cu AN6884.
    Am realizat un filmulet, numit AN6884 on test board:


    Acolo mai tratasem o varianta de completare cu un canal de pauza/negativ, dar am realizat niste masuratori si am constata ca tensiunile variaza funtie de tensiunea de alimentare, deoarece LED-urile sunt alimentate prin surse de curent constant de 15mA.

   M-am gandit ca ar fi mai buna o varianta cu optocuplor, inseriind LED-ul acestuia cu LED-ul nr. 1. Am recuperat un optocuplor PC817 dintr-o sursa PC defecta. PC817 este in capsula DIP cu 4 pini, asa ca am mai montat un soclu cu 6 pini.


    Am realizat un filmulet numit 5+1 LED VU-meter with AN6884 and PC817:
    Pentru a nu reactiona instantaneu LED-ul pentru canalul negativ (sau de pauza), se pune un condensator de 1..10uF la iesirea tranzistorului din optocuplor:

Un comentariu: