vineri, 8 martie 2013

De unde cumpar(am) componente electronice

   Deoarece am tot fost intrebat de unde cumpar componente electronice sau ce as recomanda, m-am gandit sa fac o mica prezentare.
   Dupa "revolutie" cumparam revista RET de la distribuitorul lor local din Craiova, care apoi si-a facut firma ADELAIDA, care concura cu cele existente DIODA  si magazinul MUZICA (care nu mai sunt active).
   O perioada destul de lunga, am cumparat numai de la Adelaida, cu toate mutarile punctelor de vanzare: Brestei, langa Gradina Botanica, pe Fratii Buzesti si acum langa fostul cinema MODERN.
   Am avut si o perioada cand am lasat mai moale cu electronica, asa ca nu am mai urmarit piata, dar achizitionand placa de dezvoltare Arduino am fost nevoit sa mai achizitionez componente, asa ca situatia este urmatoarea:
- urmaresc site-ul firmei ADELAIDA si functie de oferta, am comandat on-line (cand era o oferta sa faca pachet cu piesele comandate si le ridicai de la magazin, fara alte costuri), mai cumpar din magazin, dar partea proasta este ca preturile de pe site nu sunt reale, fiind mult mai mici decat in realitate, iar in stoc nu sunt cele prezentate... si nu aduc la comanda componente aparent uzuale (LED-uri RGB) chiar daca se solicita:



- mai cumpar de la QUINTRIX, care are 2 magazine, unul central, langa ADELAIDA si unul pe Calea Bucuresti (intre Rotonda si Facultatea de Mecanica), preturile nu difera prea mult de Adelaida, dar sunt sub pretul acesteia... 

- piese marunte si uzuale (barete, cablaje de test, circuite integrate, etc) cu preturi decente cumpar de la ANKH, care este pe Calea Bucuresti

- urmaresc site-ul firmei TME si compar cu preturile de la Adelaida; nu am cumparat direct de la ei, deoarece trimit doar prin curierat rapid deci costurile cresc cu cca. 20 lei pentru transport.. la comanda mica nu e rentabil, dar ii recomand, deoarece au marfa multa si diversificata, iar sistemul de prezentare a stocului este foarte bine pus la punct.
- desi urmaresc de f. mult timp site-ul firmei MIVAROM din Alexandria, abia acum am riscat sa cumpar on-line de la ei, doarece pe net nu au o imagine f. buna, dar ce am comandat eu sunt la pret excelent, calitatea e ok, iar coletul a fost trimis cu Posta iar costurile sunt mici, cca. 7,5lei.
- un distribuitor mare este VITACOM la care nu am apelat, dar multe magazine cumpara en-gros de la ei.
- am lansat de vreo luna o comanda mica (simbolica chiar) la chinezii de la DealExtreme - dx.com, dar inca nu a ajuns coletul sa-mi dau cu parerea de calitate.
   
   Cam atat pentru moment... astept parerile voastre si, poate, si ale celor mentionati mai sus ;-)

58 de comentarii:

  1. Foarte util articolul, Thanks Up !!! pentru evaluarea magazinelor cu profil. Eu personal am cumparat (Online) de la Adelaida, dar pentru mine e putin incomod. De ce ??? comanda minima de X lei + Transport. In prezent toate componentele le iau de la TME.RO. Au si ei conditiile lor (comanda min. X buc.), dar cum spuneai si tu, stocurile sunt foarte bine puse la punct + marfa diversificata. Singurul disconfort este ca dureaza cam 3, maxim 4 zile sa ajunga coletul, deoarece vine direct din Polonia. Oricum multumim pentru articol, nu prea cunosteam alte magazine, si nici nu m-am riscat pana acum :D ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai nou si cel mai ieftin cu piese placi arduino media playere este electronicgadgets.ro momentan la inceput dar vin sute de produse pe stoc

      Ștergere
  2. Uitasem, mai am un magazin in Arad, "CIP", au o marfa foarte diversificata dar preturile sunt chiar de 10 ori mai mari decat la TME. Dar daca iti trebuie ceva urgent e chiar ok. Si un alt dezavantaj (pentru cei care nu sunt din ARAD) este ca nu au website.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut!
      Imi poti spune te rog daca mai exista magazinul CIP in Arad, si o adresa eventual? Multumesc mult! :)

      Ștergere
  3. Am comandat de mai multe ori de la Mivarom, calitatea este buna la piesele uzuale (tranzistoare, integrate, consdensatoare, etc), comanda vine prin posta in 3-4 zile, iar preturile sun mici comparativ cu Adelaida.

    Am folosit si piese de la Adelaida, am fost multumit de calitate, doar ca au preturi ceva mai mari si coletul il trimit doar prin curier rapid.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai nou si cel mai ieftin cu piese placi arduino media playere este electronicgadgets.ro momentan la inceput dar vin sute de produse pe stoc

      Ștergere
    2. daca ati rezolva si cu plata 0 la transport pentru comenzi peste 150-200lei ar fi si mai bine.. bafta

      Ștergere
  4. intr-adevar util articolul insa, de ficiorii astia de la Vitacom, nu sunt deloc multumit. au magazin si la noi in oradea insa, am cerut led-uri SMD (nu avem) ... RGB-uri ... idem, microcontrollere, nici ... adica doar chestii "electronice" gata facute au. si da... led-uri uzuale si tot felul de chestii care le foloseste un copil de clasa a 8-a cand e initiat in tainele electronicii.
    recomand insa cu multa caldura magazinul Tehnoelectric ( www.tehnoelectric.ro ) deoarece preturile sunt foarte ok comparativ cu competitorii. in limbaju' de oradea, "mergem sus la chinezu' " pentru ca depozitul si magazinul de prezentare e sus pe deal iar produsele (culmea, calitative) sunt aduse din china si alte locatii dubioase. insa, de fiecare data am luat de la ei si am fost foarte multumit.
    ce mai recomand, e www.global-electronic.ro ... au preturi acceptabile si aduc si ei marfa de prin Polonia, iar marca cu care lucreaza in diverse domenii e Lechpol, UNIT, si alte marci de renume.

    RăspundețiȘtergere
  5. ce aveţi voi aicea se numesc râciuri nu piese.

    RăspundețiȘtergere
  6. care noi? ce piese "avem"? poti spune ceva concret?

    RăspundețiȘtergere
  7. interesant. il pun in lista de urmarire... mai astept si alte sugestii

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu am luat de câteva ori pentru serviciu de la ECAS electro (http://www.ecas.ro/index.html) din București. Mi-au adus chiar și la comandă ce nu aveau în magazie.

    RăspundețiȘtergere
  9. nu mai cumparati de la mivarom s-a dus la vale -nu am gasit in colet plicul cu cele 6 atmega 8 smd am dat telefon si niste copiii m-au luat la misto . pur si simplu nu mai ai de unde sa cumperi ceva serios toti trimit prin curierat (25 ron) pentru ca 10 ron revine inapoi firmei aceasta este smecheria am cumparat de la adelectrocom terminale pentru conectori niningi ( icsp) si nu se pot sertiza pentru ca au aripioarele foarte mici tme este bunicel dar te rupe cu banii 90% dintre noi suntem hobbysti si nu cistigam nimic din ceea ce """incropim""" intrebat-il pe boss niq cit a cistigat din video-cursurile cu arduino ????? zilele anstea s-a DUS iar un radioamator (mosul elforum) era un bun radioamator si electronist ii invata pe incepatori lucrul cu microcontrolerele____se duce cite unul si nimeni nu ii v-a putea inlocui

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adelectrocom cumpara piese de la TME.
      Sunt ok in general firmele din ro (adelaida, adelectrocom, mivarom, etc), dar nu sunt foarte atenti. Comanzi rezistor metalizat 1% si iti trimit ce au, sau mai incurca cate o componenta etc.
      Eu personal folosesc firmele din ro pt lucruri mai putin importante, si TME pt lucruri mai delicate.

      Ștergere
    2. Vand 3 placi baza de computer,3CDROM-uri,2procesoare de 1,8+coolere,2placi video de 128mb,3placute rami de 256 pt laptop 2 placute rami 256 pt computer/// toate sunt perfect functionale.150 ron toate sau astept oferte cu un telefon la schimb nr.0740517794
      Sa aveti o zi minunata

      Ștergere
    3. CE PLACI de BAZA ce MOBO-uri specifica ce PROCESOR intra in ele

      Ștergere
  10. Gasesc undeva itegratul 2005Z . sau incetez cautarile --

    RăspundețiȘtergere
  11. vad ca se discuta de le la http://forum.softpedia.com/topic/838397-datasheet-2005z/ dar apare ceva interesant la http://danyk.cz/s_atx_en.html poate te ajuta mentiunea de acolo...

    RăspundețiȘtergere
  12. l-am gasit la chinezi, deci il poti gasi: http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=2005z&catId=&initiative_id=SB_20131230085229 daca e cum zice danyk echivalentul e si mai ieftin: http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-WT7520-WELTREND-DIP16-NEW-IN-STOCK/906869535.html

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc ptr.inf.privind 2005z dar echiv.necesita inversarea unor pini iar din SUA costa mult,mai bine il iau in montaj cu 20 lei si imi mai ramin multe piese.Scuze am neglijat sa mentionez oferta din tara.

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna ziua,
    Eu vand componente electronice ramase dintr-un magazin desfiintat. Mai jos puteti gasi lista completa de piese si pretul pe bucata produs.
    Pentru detalii sau comenzi, in cazul in care sunteti interesat sa achizitionati piese la preturi incredibil de mici puteti suna DOAR IN INTERVALUL 18:30 -21:00 la nr: 0720.743.142.
    Produsele se predau personal in Bucuresti, sau se pot trimite colete in tara (intre 2-5zile lucratoare).

    BARETA 40 PINI 0,5 RON
    BARETA 50 PINI 0,75 RON
    CIRCUIT INTEGRAT B260D 2 LEI
    COMUTATOR 3 POZITII 1A,250V 1,5 RON
    CONECTOR 2 CONTACTE 2 RON
    CONECTOR 8 CONTACTE 4 RON CONECTOR 40 PINI 1,5 RON TERMINALE LUNGI
    CONVERTOR DC/DC S4BO1R 25 RON IN9-36VDC, OUT-5VDC

    CONVERTOR DC/DC MKW 1032 15 RON IN18-36VDC, OUT 5VDC

    CONVERTOR DC/DC MIW 2023 10 RON IN9-36VDC,OUT 12VDC

    DIODA BYV133 40 0,5 RON
    DIODA BYV32 100 0,5 RON
    DIODA PBYR 3040PT 2,5 RON
    DIODA 6DRR4PR 1 RON
    EPROM 27C256 3 LEI M27C256B
    FILTRU RETEA 1VB1 3 RON
    OPTOCUPLOR 6N137 1 RON
    OPTOCUPLOR 6N138 1 RON
    OPTOCUPLOR CNX35U 0,5 RON
    PUSH BUTON CABLAJ SP7, 0.4VA 2 RON
    QUARTZ 18,432 MHZ 0,30 RON
    QUARTZ 24 MHZ 0,30 RON
    REGLETA 10 CONTACTE 4 RON
    REGLETA 12 CONTACTE 5 RON
    RELEU DIP12-2A72-21L 2 RON
    RELEU EDR3D2A0500 2 RON
    RELEU RGK 20/2 1/112/01 2 RON
    RELEU RM1CB 2, 5 RON RS-73200
    RELEU DE TIMP DS12887A 9517A2 060322 4 RON

    REZISTENTA VOLTAJ 1,5 OHMI, 16W 0,5 RON

    REZISTENTA VOLTAJ 4,7 OHMI, 4W 0,5 RON

    SEMIREGLABILA MULTITURA 1K, 10K 0,5 RON
    SIGURANTA TERMICA 10A, 98° 1 RON
    SOCLU SMD 68 PINI 1,5 RON
    SOCLU SMD 44 PINI 1 RON
    SOCLU SMD 28 PINI 0,5 RON
    SUPORT BATERIE CR 0,5 RON
    SURSA L7805 3A, 5V 1 RON
    SURSA MA7812 3A,12V 1 RON
    SURSA MA7824 3A, 24V 1 RON
    SURSA ROB 7912-3 3A, -12V 1 RON
    SURSA KIA 7805 1A, 5V 0,6 RON
    SURSA KIA 7812 1A, 12V 0,6 RON
    SURSA MC7905 1A, -5V 0,6 RON MOTOROLA
    SWITCH 16 CONTACTE 1 RON
    TRANZISTOR BUX12A 2,5 RON
    TRANZISTOR SMD4001 2 RON
    TRANZISTOR 2N6654 2, 5 RON
    TRANZISTOR SDT 9201 2,5 RON
    TRANZISTOR 2N 6306 3 RON
    TRANZISTOR BUT12A 1 RON

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua....cumparati piede electronice sau doar vindeti....EU am o lista cu vari componenti...tipo.relè cond.chip .filtri ventole si multe altele...provenienti Italia.ma gasiti la Nr tel

      Ștergere
  15. Personal am lucrat si cu Quintrix si cu Adelaida si cu TME...asta in materie de componente electronice. Cea mai mare si placuta surpriza a venit din partea celor de la Quintrix care au reusit sa-mi procure piese ce nu se gaseau pe nicaieri prin Europa. Preturile sunt comparabile intre toti distribuitorii din Romania. Pentru raritati si nu numai recomand Quintrix

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu cumpar mai tot de la tme.eu si protehno.ro (distribuitori farnell)

    RăspundețiȘtergere
  17. protehno - un chip tps51125 de 3 dolari - 250 de ron :) BEETON!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Dupa multi ani de pasiune..predau stafeta.! Detin si vand avantajos tot felul de piese electronice ! 0723921028 Buzau.

    RăspundețiȘtergere
  19. Piesele sunt in majoritate recuperate de pe diverse placi electronice, unele sunt noi . Transformatoare diverse tipuri si marimi , tranzistori, diode, circuite integrate, cuarturi si module pt radioamatori,filtre.relee antena.led-uri si afisaje diverse, relee., minimotoare, cond fix si elco , rezistente, semireglabili. vreo 200 de radiocasetof auto.cd, unele defecte sau incoplete,cu cod, altele functionale sau care pot fi reparate usor (bune pt depanatori ) si tot felul de alte electronice care mi-au mancat timpul . 0723921028 Buzau.

    RăspundețiȘtergere
  20. Daca doriti comp. SMD dati un mail fcrbflorin2013@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  21. Eu cumpăr cam de peste tot,așa că mi-am făcut o părere:
    TME, preturi un pic cam mari ,dar dacă prinzi o promoție este excelent

    Mivarom, preturi mici servire românească, dar dacă insiști treburile îs ok.! am returnat produse la garanție și au fost înlocuite fără probleme, calitate decentă pentru preturile pe care le practică. Nu am primit produse defecte până acum.

    Conexelectronic, preturi cam mari dar destul de serioși; nu toate produsele sunt cu raportul calitate preț ok(nu am prea cumparat in ultimul timp de la ei)

    Adelaida preturi mari și comenzile livrate târziu.

    Acum cumpăr placi de dezvoltare și senzori de pe Ebay la prețuri super, numai ca trebuie așteptat și 2 luni+ deplasarea la vamă . În ultimul timp cumpăr sub 10$ să evit plata TVA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua vand toate tipurile de cond.relè diode.quarzi ventole chipuri difuzoare filtri cabluri computer connettori alimentatori idutanze fuzibili intrerupatori diodo ..
      Mail...galesgiovanni1980@yahoo.com

      Ștergere
  22. Mai exista si Tehnoelectric din Oradea. Au preturi OK dar atentie preturile sunt fara TVA. Trimit prin curier deci cam scump iar curierii au tendinta de a-si optimiza costurile deci pot sa mai intarzie o zi. Accepta si comenzi telefonic cu plata ramburs. Ar mai fi si Aliexpress de unde am mai cumparat unele maruntisuri. Eu "m-am riscat" si am facut cont alipay. Au avantajul ca poti opta pentru "China post registered airmail" pentru 1-2 $ in plus. Asta ar fi o varianta mai sigura ce se poate urmari (testat OK), dar insistati sa va trimita tracking number neaparat dintr-un motiv sau altul. 2 vanzatori din 10 se fac ca ploua ca sa mai ciupeasca ceva. Comenzile ajung in 15 - 45 zile, dar majoritatea pana in 30 zile calendaristice. Sper sa fie util.

    RăspundețiȘtergere
  23. http://arduinoshop.ro are cele mai mici preturi din Romania pentru chestii legate de Arduino

    RăspundețiȘtergere
  24. de unde fac si eu rost de un tranzistor C2078 E2F2

    RăspundețiȘtergere
  25. Unde gasesc pentru o sonerie mai veche un integrat MMC334-1 cu 14 spini

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sau un echivalent pentru MMC 334.1 care este un generator de melodie pentru o sonerie(nu conteaza melodia)

      Ștergere
    2. am dat cautare pe net si am dat de http://sonic.com.ro/index.php?dispatch=products.view&product_id=32793 nu stiu cat te ajuta..

      Ștergere
    3. Ms ! am gasit sonic ,dar nu livreaza decat pentru o comanda de min.50 lei si mie imi trebuie o singura piesa de 5 lei

      Ștergere
    4. dar ce aplicatie e de merge doar acel integrat?

      Ștergere
    5. Este o sonerie simpla cu o singura melodie.In functionare normala cand se apasa doar si scurt(1 sec) pe butonul soneriei melodia mergea pana la capat(sa zicem aproximativ 10 sec).Acuma ca este defecta nu mai duce melodia pana la capat.Canta doar cat se tine apasta pe buton( adica daca apas 1 sec ea canta doar 1 sec ceea ce este insuficient sa auzi daca te suna cineva) si un electronist mi-a zis ca integratul este defect.

      Ștergere
    6. MMC334 si/sau MMC3166 gasesti la Giurgiu, 0769642438. Este free sau moka, platesti doar transportul.

      Ștergere
  26. Salut, cumpar un integrat TDA8579. TEL 0749271892

    RăspundețiȘtergere
  27. Daca se poate va rog si eu sa-mi spuneti ce magazine de piese electronice sa zic asa mai profesionale si mai diverse imi puteti recomanda ??????,..... dar nu online ci magazin cu prezentare unde sa pot merge chiar eu cu lista de piese. Ma intereseaza microcomponente electronice SMD-uri fie ele si chinezesti dar sa gasesc. La Adelaide (care este chiar langa mine) si unde cumpar frecvent nu prea au asa ceva ori au componente limitate de acest fel...Multumesc! /Catalin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. esti din Craiova , sa inteleg.. nu ai prea multe variante.. daca esti client Adelaida, faci lista, comanzi, dai un avans (daca e valoare mare) si in cateva zile vin.. sa nu-mi spui ca nu stiai?!

      Ștergere
  28. Exista pina recent un site/program de cautare a componentelor electronice prin unele din magazinele de profil din toata tara,se numea "dioda.ro",era foarte bun fiindca permitea comparatii rapide de preturi,dar-nu stiu cum si mai ales de ce-a disparut brusc,poate stie cineva un altul identic sau macar asemanator.

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna ziua in cat timp si la ce pret imi puteti oferi 40 bucati attiny85

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. avand in vedere ca nu ma ocup de vanzare, ori cumpar de la chinezi ori de la tme si vi le revand... timpul lor plus 2-3 zile :D

      Ștergere
  30. In Craiova exista si ProGeek.ro cu preturi mici la placi compatibile Arduino.

    RăspundețiȘtergere
  31. domnilor ma puteti ajuta ,caut cu disperare ic upd78011cw-011,plata imediat.multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca aveti nevoie, scrieti pe un forum specializat, cum e www.elforum.info .. aici e doar un pasionat de electronica, care incearca sa ajute, dar nu face reparatii si alte chestii... e doar un hobby extrem :D

      Ștergere
  32. rezistenta 150 ohm 25w aveti?

    RăspundețiȘtergere
  33. Care sunt componentele necesare pentru un proiect cu radio (arduino)? Si unde le pot gasi?

    RăspundețiȘtergere
  34. vad ca cei de la cleste.ro au preturi speciale

    RăspundețiȘtergere